آموزش کاربردی زبان انگلیسی با سهیل سام

آموزش کابردی زبان انگلیسی با سهیل سام به صورت تخصصی

آموزش کاربردی زبان انگلیسی با سهیل سام

آموزش کابردی زبان انگلیسی با سهیل سام به صورت تخصصی

نحوه یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در خانه

همه میدانیم برای یادگیری و تقویت اسپیکینگ به انگلیسی، شرکت کردن در کلاس های زبان به تنهایی نمی تواند موثر باشد. آنچه مهم است تلاش و کوشش ما برای تمرین بیشتر در خانه یا حتی زمان هایی است که در اتوبوس و مترو میگذرانیم. آموزش زبان انگلیسی همیشه به معنای نشستن در کلاس درس و مطالعه دستور زبان سخت و دشوار نیست. با روش هایی که در ادامه معرفی میشود، به راحتی میتوانیم تقویت اسپیکینگ در خانه را انجام داده و در این زمینه دغدغه ای نداشته باشید. یادمان باشد که وقتی می گوییم زبان انگلیسی را میدانیم، اولین انتظاری که از ما میرود این است که به راحتی بتوانیم صحبت کنیم و منظور خود را بیان کنیم.
البته لازم نیست تمام موارد زیر را انجام داد، بلکه باید آنهایی را انتخاب کنید که با شرایط زمانی شما سازگاری دارند و به آن علاقه دارید. سپس با به کارگیری مستمر این روشها و تکرار و تمرین معجزه را در اسپیکینگ خودتان ببینید.
تقویت اسپیکینگ به انگلیسی

1- فیلم و سریال انگلیسی ببینید و دیالوگ ها را تکرار کنید.

یکی از کاربردی ترین روش ها تقویت اسپیکینگ و مکالمه زبان انگلیسی در خانه همین است. ابتدا باید منبع مورد علاقه ی خودتان را پیدا کنید. این منبع میتواند فیلم سینمایی باشد که دوستتان معرفی کرده است یا تعریف آن را شنیده اید. میتواند کارتون محبوبتان باشد که حتی قبلا به فارسی دیده اید یا سریال های مانند فرندز ، باید بگوییم که آموزش زبان انگلیسی با سریال فرندز از محبوب ترین روش ها می باشد که مورد علاقه ی طیف وسیعی از زبان آموزها ست. انتخاب با شماست، اما حتما باید با صدای بلند تمرین کنید و صرفا تمرین در ذهن کافی نیست. از تکنیک سایه استفاده کنید.
آموزش مکالمه زبان انگلیسی با بروزترین روش ها

گاهی در حین دیدن سریال ها یک شخصیت محبوب پیدا میکنید. اینجاست که میتوانید دیالوگ های آن شخصیت را بارها و بارها تقلید و تکرار کنید بدون اینکه برایتان خسته کننده باشد. هر بار سعی کنید بیشتر به تلفظ و آهنگ ادای کلمات و جملات دقت کرده و شبیه ترین جمله را بگویید. کلماتی را که برایتان آشنا نیستند در دیکشنری جستجو کرده و معنای آنها را در یک دفترچه بنویسید. ممکن است برای یک کلمه چندین معنی پیدا کنید اما اینجاست که فیلم به کمک شما می آید و با توجه به صحنه و موقعیتی که کلمه در آن گفته شده است، معنای مورد نظر را متوجه میشوید.
آموزش زبان انگلیسی با سریال فرندز به صورت کاملا کاربردی و مفید

2- در شبکه های اجتماعی مختلف پارتنر اسپیکینگ پیدا کنید

امروزه دسترسی به شبکه های مختلف اجتماعی با استفاده از گوشی هوشمند به راحتی امکان پذیر است. اما باید استفاده ی هوشمندانه از آن را هم بدانیم. یکی از بهترین روشهای تمرین و تقویت اسپیکینگ در خانه این است که علاقه مندان به یادگیری انگلیسی در سرتاسر دنیا را پیدا کنید. اگر تلاش کنید که با دوستان خود زمان های خاصی را در شبانه روز به صحبت کردن در زمینه های گوناگون به زبان انگلیسی بپردازید، هم روابط دوستانه ای را شکل داده اید و هم تمرین اسپیکینگ داشته اید. از اشتباه کردن نترسید. در واقع اشتباه کردن یک راه عالی برای یادگرفتن چیزهای جدید است.
تقویت اسپیکینگ در خانه با موسیقی انگلیسی

3-برای تقویت اسپیکینگ در خانه موسیقی انگلیسی گوش کنید.

برای ایجاد تنوع در یادگیری گوش دادن به موسیقی بسیار کارآمد است. از طرفی مانند فیلم نیازی به دیدن ندارد و میتوان در هنگام انجام کارهای روزمره یا سفر به محل کار آن را انجام داد. گوش دادن به موسیقی یک روش عالی و سرگرم‌کننده برای بهبود درک شما از یک زبان است. موسیقی های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید، متن بیشتر آهنگ ها به صورت آنلاین در دسترس قرار دارند. شما می‌توانید به آهنگ یک روز گوش دهید و متن را به همراه آن بخوانید. می توانید با آهنگ هایی که آرام هستند شروع کنید و زمانی که احساس مهارت بیشتری می‌کنید، به سراغ موسیقی های سریع‌تر و سخت‌تر بروید.

4- صدای خود را ضبط کنید و یاد بگیرید.

یک سکانس از فیلمی که دیده اید یا قسمتی از پادکستی که گوش داده اید را انتخاب کنید. آن را با صدای بلند تقلید کنید و صدای خودتان را ضبط کنید. به تلفظ، لحن و آهنگ ادای جملات دقت کنید. سپس صدای ضبط شده را گوش کنید و ببینید نقاط ضعف و قوتتان کجاست. دوباره همان مراحل را تکرار کنید و هر بار سعی کنید نقص های بار قبل را برطرف کنید. این روش خوبی برای یادگیری تلفظ، بازبینی اطلاعات و تمرین اسپیکینگ است. نمی توان اشتباه کردن را در طول فرایند یادگیری انکار کرد. احتمال این وجود دارد که شما اشتباهات مشابهی را بارها و بارها تکرار کنید. سعی کنید اشتباهاتی که دارید را به خاطر بسپارید و آن ها را تکرار نکنید.
آموزش مکالمه زبان انگلیسی از مهم ترین نیاز های شما

5- خواندن متن با صدای بلند

روخوانی متن با صدای بلند با حرف زدن متفاوت است، اما برای تقویت عضلات درگیر در تولید کلام (ماهیچه های صوتی، دهان و صورت) روخوانی کردن بسیار مفید و به نوعی لازم است. پیشنهاد می کنیم برای تقویت اسپیکینگ در منزل روزانه 10 الی 20 دقیقه به روخوانی متون زبان انگلیسی بپردازید. این متون می توانند کتاب داستان یا مقالات یا حتی فایل نوشتاری یک پادکست باشند. کتابهایی در بازار هستند که دارای فایل صوتی خوانده شده توسط فرد نیتیو هستند. میتوانید اول خودتان یک پاراگراف را با صدای بلند بخوانید، سپس فایل را پخش کرده و اشکالات خود را برطرف کنید. با این تمرین می توانید به نقاط ضعف خود در تلفظ و ادای صحیح کلمات و جملات پی برده و در جهت رفع آنها تلاش کنید.
آموزش مکالمه زبان انگلیسی با دیدن ویدئو آموزشی

6- ویدیو های کوتاه انگیزشی ببینید.

گاهی پیش می آید که تحت تاثیر شرایط خاصی شروع به انجام کاری میکنیم. شروع ما در ابتدا طوفانی است اما پس از مدتی با فرا رسیدن سختی های کار و کندی پیشرفت ، انگیزه ها کم میشوند. اینجاست که قدرت جملات تاکیدی و خوراک فکری که به مغزمان میدهیم به کمک ما می آیند.
تماشای ویدیوهای کوتاه انگیزشی از منابع متنوع آنلاین مثل شبکه های اجتماعی یا پورتال های اشتراک گذاری ویدیو، تقریبا هر لحظه و هر جایی از جمله منزل، ممکن است. به این شکل می توانید با تماشای این ویدیو ها به تقویت اسپیکینگ در خانه بپردازید. از آنجایی که وقت زیادی هم از شما نمی گیرند می توانید در طول روز فیلم ها را چندین بار تماشا و تمرین کنید. البته بهتر است کلمات و عبارات و همچنین ساختار جملات را با دقت تحلیل کرده و با متوقف کردن فیلم، یادداشت برداری کنید. سعی کنید ویدیو هایی را انتخاب کنید که موضوع آنها را دوست داشته باشید و برایتان جذاب باشند. این ویدید ها علاوه بر زبان آموزی در رشد و پیشرفت فردی هم به شما کمک زیادی خواهند کرد.

8- تمرین سرعت با Tongue twisters

Tongue twister به عبارت هایی گفته می ‌شود که بیان آن‌ها بسیار سخت است. برخی از این عبارت ها هنگام بیان، به اشتباه به عباراتی خنده دار تبدیل می‌شوند.
حتما بعضی از آنها را شنیده و برای سرگرمی هم که شده در جمع های دوستانه گفتن پی در پی آن ها را امتحان کرده اید. مثل «چه ژست زشتی». تمرین این عبارت ها علاوه بر خنده دار بودن، بر روی سرعت حرف زدن تان هم تاثیر گذار است و توانایی هماهنگی شما را برای ادای جملات بهبود می بخشد.
برای شروع این عبارت ها را امتحان کنید:
Irish Wristwatch, Swiss Wristwatch.
Pad kid poured curd pulled cold.
A Proper Copper Coffee Pot
Yellow Lever, Red Lever.
The sixth sitting sheet-slitter slit six sheets.

9- اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید و استفاده کنید

باید قبول کرد که همه یا اصطلاحات فارسی و انگلیسی قابل ترجمه و برگرداندن به یکدیگر نیستند. نمیتوان با ترجمه ی تحت الفظی معنا را منتقل کرد. تفاوت اصطلاحات در زبان های مختلف نتیجه تفاوت فرهنگی است؛ در نتیجه اگر بخواهید معادل اصطلاحات فارسی را عینا به انگلیسی برگردانید دراکثر موارد موفق نخواهید بود. مثلا «خسته نباشید» در زبان انگلیسی وجود ندارد. از این رو وقتی زبانی را می آموزید لازم است که حتما اصطلاحات آن زبان را نیز فرا گرفته و در جای مناسب از آنها استفاده کنید.
آموزش اصطلاحات انگلیسی برای مکالمه انگلیسی هرچه بهتر

10- کالوکیشن یاد بگیرید

همه به سادگی یاد می‌گیریم که معادل واژه‌ی کتاب مثلا در زبان انگلیسی، Book است. هر جا در هر جمله‌ای قرار بوده از کتاب استفاده کنیم، از Book استفاده می‌کنیم. اما مفاهیم زیادی در زبان انگلیسی وجود دارند که برای انتقال معنی آنها واژه های مترادف متعددی (به دلیل نزدیک بودن در معنا) وجود دارد. در چنین مواردی که کم هم نیستند، باید حواسمان باشد که واژگان را در جای مناسب و صحیح خودشان به کار ببریم.
به عنوان مثال واژه های Tall و Long شاید قرابت معنایی زیادی به هم داشته باشند ولی کاربرد یکسانی ندارند. اگر حواسمان به ترکیب لغات یا کالوکیشن ها نباشد، ممکن است نه تنها نتوانیم منظور اصلیمان را برسانیم، بلکه موجب خنده مخاطب هم شویم! مثلا می گوییم a tall man، و نه a long man! اولی به معنای مردی قدبلند و دومی به معنای مردی طولانی است!!
پس یکی از مواردی که حین یادگیری زبان و صحبت کردن باید به آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشیم، این است که به جای یادگیری تک واژه‌ها به یادگیری کالوکیشن‌ها عادت کنیم.

11- به انگلیسی فکر کنید

زبان گوشی همشمند خودتان را به انگلیسی تغییر بدهید. یادداشت های روزانه و یا حتی لیست خرید خود را به انگلیسی بنویسید. به انگلیسی فکر کنید و با خود حرف بزنید. برای برنامه‌ریزی روزانه از زبان انگلیسی کمک بگیرید. درمورد چیزهایی که می‌بینید به انگلیسی صحبت کنید، مثلا وقتی در خیابان راه می‌روید هوا و وضعیت خیابان را به زبان انگلیسی توصیف کنید. در راه برگشت از محل کار یا مدرسه یا کلاس زبان ، وقایع را به یاد بیاورید و با صدای بلند برای خودتان توضیح بدهید. وقتی می‌خواهید یک لیوان آب بنوشید یا منتظر اتوبوس هستید، با صدای بلند برای خود توضیح بدهید چه حسی دارید و مشغول چه کاری هستید. حتی به آینده فکر کنید و تصورات خودتان را از انچه دوست دارید اتفاق بیفتد با زمان های مختلف آینده بگویید.

12- اخبار روز را ببینید

افرادی که در بخش خبر کار می‌کنند، مهارت‌ ارتباطی قوی‌ دارند. از این رو با تلفظ بدون اشتباه و کامل کلمات و حتی نوع جمله بندی مورد استفاده در خبرها آشنا میشوید. شبکه‌های خبری سعی می‌کنند مختصر و مفید باشند، زیرا واژه‌های بیشتر، هزینه‌های بیشتری برای آن‌ها به‌همراه دارد. به واژه‌هایی که گوینده‌های خبر، مهمان‌ها، کارشناس‌ها و خبرنگارها برای توضیح یک حادثه یا بحث درمورد موضوعی خاص به‌کار می‌برند، دقت کنید. به زبان بدن، اصطلاح‌ها و واکنش‌ها هم دقت کنید و هنگام صحبت کردن از آن‌ها استفاده کنید.
آموزش مکالمه زبان انگلیسی با تلفظ انگلیسی

سخن آخر:

همان طور که گفتیم برای تقویت مهارت های زبانی از جمله اسپیکینگ مطالعه و تمرین در منزل ضروری است و نمیتوان از کلاسهای ترمیک و چهار ساعت در هفته حضور در آنها انتظار معجزه داشت.
هرچه توانایی‌های ارتباطی ما بهتر باشد، شانس موفقیت ما در دست‌یابی به اهداف تحصیلی یا کاری افزایش می‌یابد.
پس از میان روشهای بالا آنهایی را که برای شما جذاب تر هستند انتخاب کنید و به کار ببرید. برای ما و سایر دوستان بگویید کدام نکته در تقویت اسپیکینگ شما نقش بیشتری ایفا کرده است؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد